Silvestrovská oslava bez výčitek

Home
Články
Silvestrovská oslava bez výčitek

Silvestrovská oslava bez výčitek

Aby nebyla silvestrovská oslava příliš velkou zátěží, zkuste během dne jíst malinko střídměji – uberte si zhruba třetinu z obvyklého množství každého pokrmu. Váš celkový denní příjem pak nebude o tolik zvýšený a uděláte si tak malou „rezervu“ na večer. Na oslavu si však připravte i dostatek méně kalorického občerstvení, jako je zelenina a ovoce. Připravit můžete třeba ovocný salát, nebo použijte ovoce i na přípravu jednohubek – například s česnekovou pomazánkou se dobře snoubí broskve nebo hroznové víno.

silvestr nutrifitZe zeleniny si můžete připravit dlouhé hranolky, které si budete namáčet do dipu ze zakysané smetany – stačí ta s 8 % tuku, lehce ji osolte a přidejte prolisovaný česnek. Můžete však připravit dipy podle vašich chutí a fantazie – rozmixujte zakysanou smetanu se sušenými rajčaty, ochuťte čerstvými bylinkami, nebo třeba chilli…Vznikne tak výborné křupavé a energeticky nenáročné občerstvení. Zeleninové hranolky připravíte jednoduše tak, že zeleninu očistíte a nakrájíte na tenké a dlouhé proužky. Nejlépe se na to hodí salátová okurka, papriky všech barev, mrkev nebo třeba řapíkatý celer, tak docílíte i krásné pestrobarevnosti připraveného pohoštění.

silvestr nutrifitVyhněte se těm nejenergetičtějším pochutinám, jako jsou různé majonézové pomazánky či saláty, chipsy, nebo sladké limonády. Jsou to pouze prázdné kalorie bez živin a nepřináší tak tělu nic dobrého, kromě nálože tuku a jednoduchých sacharidů. Vyvarujte se také většímu množství alkoholu.

Nevýhodou alkoholických nápojů je jednak to, že „s jídlem stoupá chuť“. Pod vlivem alkoholu přestanete snadno vnímat kolik a co jíte a proto hrozí ztráta kontroly a přejedení. Pokud tedy alkohol, tak s rozvahou. Nejlepší variantou je kvalitní víno, které však prokládejte čistou vodou, abyste během večera nepili víno i na žízeň. Navíc pokud si ke každé skleničce vína dáte sklenici vody, snížíte i riziko následné kocoviny a nepříjemné bolesti hlavy. Krom těchto následků alkoholu pamatujte, že alkohol má hned po tuku nejvíc energie, kterou má tělo tendenci ukládat si právě do zásob. Co se kalorií týká, záleží samozřejmě na druhu alkoholu: bílé víno je kaloricky méně bohaté než tvrdý alkohol. Z tohoto pohledu jsou nejhorší míchané nápoje. Příkladem: 2 dcl bílého suchého vína obsahuje 440 kJ, 2 dcl šampaňského 670 kJ, 0,5l piva 10° má 655 kJ, panák (50 ml) tvrdého alkoholu má v průměru kolem 550kJ (čím více % alkoholu, tím více kalorií), koktejl Piňa Colada 3 dcl má 1065 kJ a Aperol Spritz 2 dcl má 1924 kJ. Druhý den je vhodné zařadit například heřmánkový nebo rozmarýnový čaj (na klidnění žaludku), ostropestřec (na regeneraci jater) a popíjet vodu s citrónem nebo si rozpustit vitamin C.silvestr nutrifit

I s našimi tipy bude pravděpodobně silvestrovský večer ve znamení nadměrného příjmu energie, proto nezapomeňte na pohyb. Oslavte konec roku tancem, nebo si zkraťte čekání na Nový rok procházkou. A pokud ji nestihnete ještě večer, naplánujte si příjemnou novoroční vycházku nebo zajděte třeba na kluziště :-). Na Nový rok volte lehčí jídla, ať vykompenzujete předchozí bujaré hodování.

Tým Nutrifit Vám přeje příjemný konec tohoto roku a do roku 2015 hodně zdraví a pevnou vůli při plnění Vašich předsevzetí.

Skákající bobule aneb něco málo o brusinkách
Jak o Vánocích nepřibrat?

NIC VÁM NEUNIKNE

Dopřejte si novinky, tipy, recepty a další zajímavé informace z naší kuchyně. Doručíme vám je přímo do vaší emailové schránky. Stačí zadat váš email.

Nemějte obavy, nezahltíme vás. Informační emaily zasíláme průměrně 1x měsíčně a váš email je u nás v naprostém bezpečí.

Rubriky

Top